iripbco@
رفتن به مطلب
fns4565

محتوای اقتباسی چیست

Recommended Posts

 

Scraper,انواع محتوای اقتباسی,تولید محتوا

میزان اهمیت : معمولی

مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 5 دقیقه می باشد.

 

همانطور که می دانید گاهی اوقات وب مسترها محتوای تولیدی خود را از دیگر وب سایت ها اقتباس می کنند. این کار به منظور افزایش حجم محتوای صفحات و منحصر به فرد کردن مطالب منتشرشده صورت می گیرد.

تولید محتوای درست و خالص بدون در نظر گرفتن کیفیت بالای تولید آن شاید نتواند نیاز محتوایی سایت شما را برآورده سازد، مگر زمانی که شما اقدام به ارائه سرویس و یا خدماتی خاص در سایت خود کنید. حتی گاهی اگر محتوای اقتباس شده ثابت گردد که از وب سایت مذکور کپی برداری شده است، شما شامل جریمه و متهم به عدم رعایت قانون کپی رایت می شوید ضمن اینکه به ضرر سئو سایت هم می باشد.

لذا توجه به تولید محتوای ارزشمند و جدید بسیار مهم است و باعث می شود وب سایت شما یک گام همیشه به نسبت سایر رقبای خود جلوتر باشد.

انتشار محتوای باکیفیت باعث افزایش تعداد بازدیدکنندگان و در نهایت رشد صعودی در رنکینگ گوگل (SERP) می شود.

در اینجا به انواع محتوای اقتباسی اشاره می کنم تا با آنها آشنا شوید:

  • کپی برداری و انتشار مجدد محتوای تولیدی بدون اضافه نمودن حتی یک کلمه در سایت
  • کپی برداری از محتوای تولید شده و اعمال اندکی تغییرات در متن (شامل جایگذاری و تغییر برخی جملات و کلمات مشابه و …)
  • سایت هایی که اقدام به انتشار محتوای تولیدی بدون ذکر نام و منبع مشخصی می نمایند. (این سایت ها می بایست به خالق اثر یا ناشر محتوا مبلغی جهت حق نشر پرداخت نمایند)
  • سایت های اختصاصی که متن، مقاله، ویدئو و عکس های رسانه های دیگر را الگوبرداری می کنند و در محتوای خود بدون ذکر نام و سایت خالق اثر آنرا منتشر می کنند.

خب متوجه شدید که محتوای اقتباسی چیست. یادتان نرود که محتوای کپی نوعی مخرب از این نوع محتواست که می تواند سایت شما را به راحتی از سایر رقبا عقب بیاندازد.

در ادامه مقاله موضوع محتوای اقتباسی را بیشتر باز میکنم.

محتوای اقتباسی به چه معناست؟

 

Scraper,انواع محتوای اقتباسی,تولید محتوا

محتوای اقتباسی به نوعی از محتوا اطلاق می شود که به صورت غیرقانونی و غیرمجاز دزدیده شده و توسط شخص یا اشخاصی در سایت دیگر بدون داشتن دانش لازم و یا اجازه انتشار از صاحب اثر و محتوا منتشر می شود.

به عبارت دیگر انتشار غیرقانونی یک محتوا بدون اجازه صاحب اثر در وب سایتی غیر از وب سایت مذکور را محتوای اقتباسی یا محتوای ربوده شده می نامند.

سرقت محتوا می تواند به صورت های مختلفی اتفاق بیافتد. به طور مثال می توانید محتوای سایتی را با یک عملیات ساده کپی و چسباندن (Copy, Paste) سرقت نمایید. همچنین می توانید از تکنیک های پیچیده تری مثل به کارگیری نرم افزارهای خاص، تکنیک های برنامه نویسی مانند HTML و DOM و … استفاده نمایید.

بیشتر سایت هایی که با قصد خرابکاری در رتبه دهی گوگل بالا می آیند از محتوای کپی شده و بدون مجوز استفاده می کنند. به این صورت که با مهارت خاصی محتوای تولیدی را می ربایند و در سایت خود قرار می دهند. سپس هنگامی که مورد ردیابی قرار می گیرند، محتوای خود را حذف و به طور کلی دامنه خود را از دسترس خارج  می کنند و محو می شوند.

Techopedia محتوای اقتباسی را توضیح می دهد.

افرادی که اقدام به سرقت اطلاعات می کنند قادر به ایجاد ترافیک با استفاده از محتوای باکیفیت کپی شده از سایر وب سایت ها هستند. آنها به سادگی با محتوای کپی شده اقدام به جذب ترافیک و مشتری می نمایند.

همه وبلاگ نویسان با Scraperها (افرادی که محتوای سایر وب سایت های معتبر را کپی می کنند) مشکل دارند. زیرا هدف Scrapperها محتوای وبلاگ نویسان می باشد. آنها از نقطه ضعف موتورهای جستجو استفاده و اقدام به انتشار محتوای خود می کنند، زیرا موتورهای جستجو هنوز قادر به تشخیص دقیق محتوای کپی برداری شده با محتوای اصل نیستند.

البته تاریخ انتشار و مسائلی از این قبیل در مشخص شدن محتوای کپی برداری شده دخیل هستند اما ما در مورد افرادی که در این کار تخصص دارند و بدون اینکه موتورهای جستجو پی به ماهیت آنها ببرند، صحبت می کنیم.

این افراد با استفاده از تکنیک های خاص، محتوا را با سرعت بالایی کپی و در سایتی دیگر منتشر می کنند و از این طریق موتورهای جستجو را به اشتباه می اندازند که مالک محتوا چه کسی است؟

مدیران وب سایت ها می توانند از طریق برخی اقدامات ساده مانند اضافه کردن لینک به محتوای سایت از داده های خود محافظت نمایند. این کار حداقل به آنها این اجازه را می دهد که محتوای خود را علامت گذاری نمایند.

البته روش های پیچیده تری برای مقابله با Scraperها وجود دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره شده است:

  • برنامه های تجاری Anti – Bot
  • استفاده از تکنیک Honey Pot یا ظرف عسل برای به دام انداختن ربات های مشکوک
  • بلاک کردن آی پی آدرس ها
  • بلاک کردن ربات ها با استفاده از کدهای جاوا اسکریپت

 
  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
On 11/13/2017 at 12:28, fns4565 said:

 

Scraper,انواع محتوای اقتباسی,تولید محتوا

میزان اهمیت : معمولی

مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 5 دقیقه می باشد.

 

همانطور که می دانید گاهی اوقات وب مسترها محتوای تولیدی خود را از دیگر وب سایت ها اقتباس می کنند. این کار به منظور افزایش حجم محتوای صفحات و منحصر به فرد کردن مطالب منتشرشده صورت می گیرد.

تولید محتوای درست و خالص بدون در نظر گرفتن کیفیت بالای تولید آن شاید نتواند نیاز محتوایی سایت شما را برآورده سازد، مگر زمانی که شما اقدام به ارائه سرویس و یا خدماتی خاص در سایت خود کنید. حتی گاهی اگر محتوای اقتباس شده ثابت گردد که از وب سایت مذکور کپی برداری شده است، شما شامل جریمه و متهم به عدم رعایت قانون کپی رایت می شوید ضمن اینکه به ضرر سئو سایت هم می باشد.

لذا توجه به تولید محتوای ارزشمند و جدید بسیار مهم است و باعث می شود وب سایت شما یک گام همیشه به نسبت سایر رقبای خود جلوتر باشد.

انتشار محتوای باکیفیت باعث افزایش تعداد بازدیدکنندگان و در نهایت رشد صعودی در رنکینگ گوگل (SERP) می شود.

در اینجا به انواع محتوای اقتباسی اشاره می کنم تا با آنها آشنا شوید:

  2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2

  • کپی برداری و انتشار مجدد محتوای تولیدی بدون اضافه نمودن حتی یک کلمه در سایت
  • کپی برداری از محتوای تولید شده و اعمال اندکی تغییرات در متن (شامل جایگذاری و تغییر برخی جملات و کلمات مشابه و …)
  • سایت هایی که اقدام به انتشار محتوای تولیدی بدون ذکر نام و منبع مشخصی می نمایند. (این سایت ها می بایست به خالق اثر یا ناشر محتوا مبلغی جهت حق نشر پرداخت نمایند)
  • سایت های اختصاصی که متن، مقاله، ویدئو و عکس های رسانه های دیگر را الگوبرداری می کنند و در محتوای خود بدون ذکر نام و سایت خالق اثر آنرا منتشر می کنند.

خب متوجه شدید که محتوای اقتباسی چیست. یادتان نرود که محتوای کپی نوعی مخرب از این نوع محتواست که می تواند سایت شما را به راحتی از سایر رقبا عقب بیاندازد.

در ادامه مقاله موضوع محتوای اقتباسی را بیشتر باز میکنم.

محتوای اقتباسی به چه معناست؟

 

Scraper,انواع محتوای اقتباسی,تولید محتوا

محتوای اقتباسی به نوعی از محتوا اطلاق می شود که به صورت غیرقانونی و غیرمجاز دزدیده شده و توسط شخص یا اشخاصی در سایت دیگر بدون داشتن دانش لازم و یا اجازه انتشار از صاحب اثر و محتوا منتشر می شود.

به عبارت دیگر انتشار غیرقانونی یک محتوا بدون اجازه صاحب اثر در وب سایتی غیر از وب سایت مذکور را محتوای اقتباسی یا محتوای ربوده شده می نامند.

سرقت محتوا می تواند به صورت های مختلفی اتفاق بیافتد. به طور مثال می توانید محتوای سایتی را با یک عملیات ساده کپی و چسباندن (Copy, Paste) سرقت نمایید. همچنین می توانید از تکنیک های پیچیده تری مثل به کارگیری نرم افزارهای خاص، تکنیک های برنامه نویسی مانند HTML و DOM و … استفاده نمایید.

بیشتر سایت هایی که با قصد خرابکاری در رتبه دهی گوگل بالا می آیند از محتوای کپی شده و بدون مجوز استفاده می کنند. به این صورت که با مهارت خاصی محتوای تولیدی را می ربایند و در سایت خود قرار می دهند. سپس هنگامی که مورد ردیابی قرار می گیرند، محتوای خود را حذف و به طور کلی دامنه خود را از دسترس خارج  می کنند و محو می شوند.

Techopedia محتوای اقتباسی را توضیح می دهد.

افرادی که اقدام به سرقت اطلاعات می کنند قادر به ایجاد ترافیک با استفاده از محتوای باکیفیت کپی شده از سایر وب سایت ها هستند. آنها به سادگی با محتوای کپی شده اقدام به جذب ترافیک و مشتری می نمایند.

همه وبلاگ نویسان با Scraperها (افرادی که محتوای سایر وب سایت های معتبر را کپی می کنند) مشکل دارند. زیرا هدف Scrapperها محتوای وبلاگ نویسان می باشد. آنها از نقطه ضعف موتورهای جستجو استفاده و اقدام به انتشار محتوای خود می کنند، زیرا موتورهای جستجو هنوز قادر به تشخیص دقیق محتوای کپی برداری شده با محتوای اصل نیستند.

البته تاریخ انتشار و مسائلی از این قبیل در مشخص شدن محتوای کپی برداری شده دخیل هستند اما ما در مورد افرادی که در این کار تخصص دارند و بدون اینکه موتورهای جستجو پی به ماهیت آنها ببرند، صحبت می کنیم.

این افراد با استفاده از تکنیک های خاص، محتوا را با سرعت بالایی کپی و در سایتی دیگر منتشر می کنند و از این طریق موتورهای جستجو را به اشتباه می اندازند که مالک محتوا چه کسی است؟

مدیران وب سایت ها می توانند از طریق برخی اقدامات ساده مانند اضافه کردن لینک به محتوای سایت از داده های خود محافظت نمایند. این کار حداقل به آنها این اجازه را می دهد که محتوای خود را علامت گذاری نمایند.

البته روش های پیچیده تری برای مقابله با Scraperها وجود دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره شده است:

  • برنامه های تجاری Anti – Bot
  • استفاده از تکنیک Honey Pot یا ظرف عسل برای به دام انداختن ربات های مشکوک
  • بلاک کردن آی پی آدرس ها
  • بلاک کردن ربات ها با استفاده از کدهای جاوا اسکریپت

 

عالی بودش مطالب آقای قمصضری خیلی خیلی عالی ان بازم بزارید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم