iripbco@
رفتن به مطلب
fns4565

گوگل چگونه جستجو می کند

Recommended Posts

 

افزایش بهره وری کسب و کار,افزایش ترافیک ورودی,بهبود رنکینگ سایت

میزان اهمیت : ضروری

مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 10 دقیقه می باشد.

نحوه کارکرد موتور جستجوی گوگل با توجه به بروزرسانی مداوم الگوریتم های آن به صورت مداوم در حال تغییر است. به همین دلیل GOOGLE SERP براساس نیاز کاربران به صورت مداوم در حال تغییر می باشد. دانستن این تغییرات برای برندهای مطرح امری حیاتی تلقی می شود تا بتوانند فرآیند بهبود رنکینگ سایت و در نتیجه افزایش ترافیک سایت را به خوبی انجام بدهند.

براساس تحقیقات انجام شده، 51درصد ترافیک ورودی به سایت شما از طریق جستجو طبیعی در موتور جستجوگر گوگل بدست می آید. اما تغییرات در الگوریتم های جستجوی گوگل باعث ایجاد نوسانات ترافیکی در SERP می شود. این مسئله به نکته ای نگران کننده برای کسب و کارهای مطرح دنیا تبدیل شده است.

دوستان عزیزم، موقعیت سایت در SERP علاوه بر ترافیک و میزان کلیکی که بر روی سایت انجام میشود، به نوع مخاطبین نیز بستگی دارد. این مسئله بدان معناست که امروزه گوگل تمام تمرکز خود را بر روی رضایت و تمایلات کاربران بنا نهاده است. این ویژگی در گوگل به نام user intend یا تمایلات کاربران مطرح شده است.

در حال حاضر برندهای مطرح دنیا تمام تلاش خود را برای استفاده از این ویژگی جهت جلب رضایت کاربران خود به کار گرفته اند، تا بتوانند علاوه بر محبوبیت میان کاربران در SERP نیز شاهد افزایش رنکینگ باشند.

راستی اگر نمی دانید SERP چیست باید بگویم : SERP  که مخفف عبارت Search Engine Results Page میباشد، نتایج جستجوی یک کلمه خاص در رابطه با سایت شما را شامل میشود.

تغییراتی که اخیرا در SERP مشاهده شده است:

  1. حذف کامل تبلیغات در Google Side bar
  2. افزایش حجم و میزان تبلیغات در SERP براساس واژگان کلیدی

 

افزایش بهره وری کسب و کار,افزایش ترافیک ورودی,بهبود رنکینگ سایت

همان طور که از شکل بالا پیداست، گوگل درخواست ها و علایق کاربران خود را آنالیز می کند.

Micro Moments:

مطلب دیگری که امروزه گوگل بسیار روی آن تاکید دارد توجه به ایده ی  Micro moments می باشد. Micro moments حالت یا لحظه ای است که کاربر به صورت ناخودآگاه تصمیم به انجام عملی می گیرد. به طور مثال تصمیم می گیرد چیزی را یاد بگیرد، کاری را انجام دهد، چیزی را ببیند و یا حتی چیزی را بخرد. تمام این تمایلات به صورت لحظه ای و آنی صورت می پذیرد که منشاء آن گوگل می باشد.

برندهای مطرح دنیا امروزه از این مسئله به نحو احسن استفاده می نمایند و بیشتر خط مشی ها و استراتژی های خود را بر مبنای تمایلات کاربران در micro moments بنا می نهند.

این یک سیستم و استراتژی جدید است که برندهای مطرح جهت بازاریابی و ایجاد حس صمیمیت میان کاربران، مورد استفاده قرار می دهند.

چگونه این استراتژی بر روی SERP تاثیرگذار است؟

 

هم اکنون گوگل بر روی پروژه علایق و تمایلات کاربران معطوف شده است و هر روز گام بلندی در جهت پیش برد این هدف برمی دارد. گوگل micro moments را به 4 قسمت عمده تقسیم بندی نموده است:

  • The I-want-to-buy moment
  • The I-want-to-know moment
  • The I-want-to-go moment
  • The I-want-to-do moment

گوگل به دنبال آن است که به محض جستجوی کلمه ای کلیدی توسط کاربر، آنرا در یکی از تقسیم بندی های بالا قرار دهد و تشخیص دهد که کاربر دقیقا به دنبال چیست.

  • Like 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم